måndag 15 december 2014

Kan inte fatta...

 Snart är julafton här.......
Förstår inte att det varje år går så fort.
Man hinner knappt njuta av advent så är
det nytt år.

Har inget färdigt ännu men man får väl lägga
in en högre växel denna vecka.
Nu har jag inte jättemycket att göra då 
jag och min älskade Madde har delat upp det mesta.
Sen smet jag hem till min mor och far förra veckan
och där bakade vi för allt vad ugnen höll.

Jo, det är sant, jag lämnade Anton och Rolle ensamma
och åkte hem.
Har aldrig åkt hem utan att något barn har följt med,
så det var en ny, härlig upplevelse.
Att rå om mamma och pappa alldeles själv....
längtar redan till nästa gång.
För Anton gick det alldeles utmärkt men
vi ringde aldrig och sa Godnatt utifall han skulle
bli  ledsen då.
Vi sa godmorgon dagen efter istället.
Perfekt hur det mesta går att lösa på
olika bra sätt.

Idag ska jag baka knäckflarn som är Daniels favorit,
vattna mina törstiga blommor och
slå en signal till kvinnokliniken inför stundande operation.
 Det är inte det enklaste att komma fram dit så det
får man väl hålla på med hela dagen lång.
Hatar nämligen att sitta i telefonkö, då ringer jag hellre
flera gånger.
Sen går ju tvättmaskinen varm varje ledig dag,
som vanligt.
Antar att det är lika hos oss allihopa.

Ang min operation då så har man hittat
cellförändringar på livmodertappen och ngt skit i livmodern
som dom inte riktigt vet vad det är
men dom tar prover där när dom ändå
opererar det andra.
Sen blir det en orolig väntan i 3-4 veckor.

Men först ska vi fira jul och sen nytt år
och strax efter det nya året fyller den minsta
12 år,
den underbara lilla ungen.

Nu ska jag börja beta av min lista för dagen.



Ta vara på idag,
man vet aldrig vad imorgon kommer med!


3 kommentarer:

  1. Jaa det bara flyger fram Britta! Här är det mesta gjort nu,tack vare en make som ställer upp på det mesta! Vännen min är det nån allvarlig op? Hoppas du/ni får en fin jul Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Gunilla....har skrivit till dig på ditt sista blogginlägg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj - mina känslor han göra kullerbyttor flera gånger om under den tid det tog att läsa ditt inlägg. Kan fatta, men vill inte - att julen redan är här. Underbart att träffa föräldrarna själv och så fantastiskt att det funkade så bra för sonen!! Men det du skriver om operationen lämnar mig inte helt utan oro.... Håller tummar och tår för att det inte är något att oroa sig för. God Jul på dig!

    SvaraRadera