tisdag 5 november 2013

Vad ska man göra idag??????

Jo, jag vet allt vad jag måste göra....
TVÄTTA!
Känns som om jag gjort så mycket
när jag tvättat undan tvätten och tvättkorgen
är tom. Jag känner mig nöjd och som om jag 
har gjort ett jättejobb, men tvätten tvättar sig ju egentligen
sig själv och det enda jag gjort är att....
stoppa i, ta ur och hänga.
Tänk hur det var förr i tiden........

Då var det inte BARA att tvätta kläder......

Nu ska jag gå och klappa om min
älskade tvättmaskin och tala om för
den att jag är så glad och tacksam att jag har den,
sen ska jag med ett leende på läpparna
stoppa i, ta ur och hänga tvätt hela dagen.

Over and out!
(bilder lånade på nätet)

// Britta

1 kommentar:

  1. Hahaha Britta! Ja jag tvättar idag också,då ska jag göra samma idag,säga hur mycket jag tycker om honom:)) Jaa tänk det fick ju min mamma göra när hon var piga på 30-40 tal! Sen kommer jag ihåg hur hon stod med tvättbräda hemma( Vi var 6 barn då) SEN fick hon äntligen en tvättmaskin med kallvatten o ej centrifug!! Det var tider det du britta! Puss o hej nu ska jag hänga min tvätt sen GÅ ut en prommis innan sprutor kl 11..Kram fina vän:) Gunilla

    SvaraRadera