söndag 19 januari 2014

Virkning......

Som ni vet älskar jag ju grisar....
Tycker inte direkt om "riktiga" grisar
utan det ska vara virkade, målade, trä,
ja, ni förstår...
Vill därför visa er grisen jag fick av 
min mamma på julaftonen.
En virkad griskula!
Är den inte söt????
Önskar att jag kunde ha hela granen full av dessa,
både dom med mössa men också några utan.
Vilken fin gran det skulle bli,
en gran helt i min stil.

Fick ju även en "platta"
av min älskade i julklapp.
För att ev kunna skydda den lite
virkade jag ett fodral till den.

Sitter nu varje kväll och funderar ut vad
jag ska kunna virka men just nu verkar
jag ha kommit in i någon sorts blockering,
har inga ideér alls. 
Har massor av olika fina mönster
men inget passar just nu.
Vann mönster på Brittas Ami,
Grisar, men nej inte just nu.
Jag ska men det måste liksom kännas
på ett visst sätt annars blir det liggande
och det vill jag ju inte.
Nej, nog om detta....
jag ska nog komma på något
inom en snar framtid.
Fingrarna kliar!!!!
Tips på något skoj mottages gärna.

Nu fixa till sig och åka på
bästa jobbet!

Kramar Britta
VILL HA!!!
Har 2 storlekar och det är bästa
virknålen ever.


2 kommentarer:

  1. Åh så söter griskula! Kul att få sånt! Ja jag virkar inte men stickar ju som du vet:) Men man vet aldrig! Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova virka, det är jätteskoj, jag lovar.
      Kram

      Radera