tisdag 10 december 2013

Farmors lilla kråka.......

Åh, vad jag älskar denna lilla unge!!!!!
Hon är så full av energi och
ögonen lyser av bus.
 Farmors lilla kråka!

Madde och jag skulle så stort baka
tillsammans igår, ett sånt riktigt julbak ni vet,
Lussebullar, kakor, knäck osv.
MEN.......
Vi spelade julmusik och drack glögg
istället.
Nej då, några lussebullar fick vi till.....
men inga kakor och ingen knäck.
Och det gör ingenting för vi
hade en alldeles underbart
mysig dag ändå.

Nu sitter jag här i min ensamhet,
huset är alldeles tyst...
lite tråkigt faktiskt, jag tycker om när
jag har de mina omkring mig.
Men nu ska jag "rycka" upp mig,
sätta på tvättmaskinen och göra några
kakdegar, sen måste jag nog dammsuga
lite också.

Ha en fin dag allihopa!
Kramar Britta





1 kommentar:

  1. Känner igen det där...lika hos mig...fullt hus i helgen och nu alldeles tyst...ihih..
    Ha det så gott vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera