onsdag 6 mars 2013

Drömmar....

Det är något jag inte förstår mig på.
Vart får man dom ifrån?
Man kan drömma det mest fantastiska,
det mest skrämmande och det mest
konstiga.
Vem eller vad bestämmer vad som dyker upp i hjärnan när man sover?

Har läst lite på nätet men blir inte
klokare för det....

"Drömmar är resultatet av inre konflikter
mellan omedvetna lustar och spärrarna
mot att utföra dessa".
"Drömmar är symboliska men de uttrycker
vad drömmaren tänker"

Jag ska nog inte fundera vidare på
detta men lite märkligt tycker jag nog att det är.
Man kan ju drömma så mycket konstigt
på en och samma natt. Och det är saker som inte 
hänger ihop alls
När man drömmer mardrömmar...
vad har man för omedvetna lustar då?

.
Blev ett långt och konstigt inlägg idag,
men jag tycker att detta med drömmar
är lite spännande.

Här är det -12,4 grader kallt
och min snuva är lite bättre.
Låter värre än det är!

Här ska städas förråd idag!

Ha en fin dag allihopa!

Kram Britta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar