torsdag 12 september 2013

Rädsla...

Våran Anton är hysteriskt rädd
för att vi ska glömma släcka våra ljus.
Även om han är med när vi blåser ut dom
eller om han blåser ut dom själv
så springer han upp och ner i trappan
när vi lagt oss för att han ska kolla
att det verkligen är släckt

Själv älskar jag ljus och vill gärna
tända både på morgonen och på kvällen.
Men det skapar stor oro hos Anton.
NU,
har jag löst problemet.....
Just precis som ni tänker,
BATTERILJUS!


  Både värmeljus och blockljus.


Så nu kan jag elda hur mycket jag vill.
Även Anton tyckte att det var helt ok
men påpekade att man var tvungen att
stänga av dessa också....även om det
inte var lika farligt om man glömde.
Och det är väl sant.....

Ha en fin dag allihopa!
Kram Britta

(bilder lånade på nätet)

8 kommentarer:

  1. Visst är det fiffigt med dessa nya batteriljus som man kan mysa med utan rädsla :)

    Hoppas du får en fin avslutning på veckan...myys och ha det bra vännen
    Kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ljusen är jättefiffiga!
      Detsamma till dig!
      Kram

      Radera
  2. Åh va bra att det löser sig för Anton o er till det bästa. Kommer ihåg lite sånt med barnen att dom fick såna rädslor.DET ÄR ju såå svårt som föräldrer också att övertyga om en sak som dom ändå inte tror på...
    Nog inte så dumt med battreiljus lite varstans,det ÄR ju lätt att glömma..Kram fina Britta.Tack också för att du delar med dej,inte alltid så lätt att prata om sånt..♥ Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man måste hitta små lösningar här och där annars funkar ingenting.
      Kram bästa du!

      Radera
  3. Ljus skapar ju alltid en viss rädsla!! många gånger går jag ner för att just kolla att de är släckta! toppen med just batteriljus.Önskar dig en fin Torsdag ♥ kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med,ljus skapar både rädsla och mys.
      Kram

      Radera
  4. Klok son. Jag glömmer jämnt att tända ljusen....... Är bara ibland jag kommer ihåg.

    SvaraRadera