tisdag 8 oktober 2013

Ledsen.....

Har tillägnat morgonen åt 
att titta på:




det finns så mycket som är lika och ändå inte....

Tårar rinner.....
Varför finns ingen förståelse för vårat barn?
Han har poäng som dom säger, men inte tillräckligt.
Poängen spelar ingen roll alls i sammanhanget, vi vill ha rätt sorts hjälp!
Han ska inte behöva må så dåligt som han faktiskt gör...
Han ska inte behöva ha ångest och oro ständigt.
Han förklarade så bra själv härom kvällen...
JAG ÄR FAKTISKT RÄDD FÖR ALLTING.
Och det är dagens sanning!
Han är rädd för allting och förstår sällan sina egna känslor,
eller andras.
Om jag kunde skulle jag bära hans bördor så att
han fick vakna varje morgon utan ångest och oro,
så att han fick vara fri, ta dagen som den kom 
och njuta av att vara barn.




Kramar Britta

4 kommentarer:

  1. Lilla gumman..Du har rätt att vara lessen min vän,det måste ut ibland.Har minsta pojken autism? Får ni någon hjälp? Har jobbat med autistiska fast vuxna,inte lätt med förståelsen ,man måste ha hjälp Britta ♥ Varma styrkekramar Gunilla

    SvaraRadera
  2. Nej, inte autism, men han har poäng inom det som dom säger..... Vi jobbar och sliter för att få hjälp, men ingen förstår hur vi sliter.......Bup inkopplat iallafall.
    Kram till dig,Gunilla.

    SvaraRadera
  3. Usch, vad jag blir ledsen när jag läser detta. Vi hade en familjehemsplacerad liten kille här från 4-7 år var han när han bodde här. Så som jag/vi slet för att han skulle få den hjälp han behövde, det kändes som om ingen förstod. Han hade ADHD och "troligen" autism. För mig var det så uppenbart att det var autism, träffar dessa barn ganska ofta i mitt arbete.
    Blir så ledsen för er skull!
    Stora kramen!
    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Hanna!
      ja vi sliter också som jag vet inte vad.....Anton har poäng i både asberger och ADD men inte så många så att han får en diagnos. Men diagnosen struntar vi i...Anton har samma problem oavsett vad han har och vi måste få hjälp. Han sliter så otroligt ont varje dag,ångest och oro konstant... man blir så ledsen hela tiden. VARFÖR finns det ingen som kan förstå?

      Radera