söndag 6 oktober 2013

Resinkurs...

Nu är jag  på väg till Storsjö för att gå
en kurs i Resin.

Vilka färger hösten kan få till....
himlen såg väldigt orolig ut, men vi hade vackert väder.

Så till kursen....
Samlades kl 13.00
för en kort information ,
sen fick vi sätta igång...
Vi pysslade och målade, härdade,
pysslade och målade, härdade lite till...
Och vips så hade vi ett smycke.
2 smycken ingick i kursen
men jag gjorde några fler....

 Astrids fingeravtryck, men det flöt ut lite när
jag målade första lagret. Gjorde det ändå, huvudsaken är
ju att jag vet vad det är....
Suddig bild, tyvärr!
Men det är en krackelerad ring
i svart/rosa.

Ett litet 3D smycke.

Och till sist.... 


 mitt krackelerade halssmycke.

Kursen gav mersmak så nu blir det
till att köpa in UV-lampa och allt som
man kan tänkas behöva.
Dagen var såååå roligt och tiden
bara flög iväg, tyvärr!
Hade gärna suttit där än,
men nu ska jag istället åka på jobbet,
vilket också är ett riktigt trevligt ställe!

Ha en fin dag!

// Britta


3 kommentarer:

  1. Hej Britta! JAG vann en godispåsepå bingon o gubben med det klart!! Sen ska vi rätta hur m å n g a rätt det blev på tipsprommisen:) Inte många tror jag...Va kul med kursen:)) Härligt att skapa själv.Ha det gott Gunilla

    SvaraRadera
  2. jag höll tummarna!!!! Och det gick vägen...hihi
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Britta =)
    jag har hittat till din blog, kul å läsa.
    Tack för senast och vi hade ju jättetrevligt när vi resinpysslade =)
    Ha de gott och sköt om er //Karin

    SvaraRadera