tisdag 11 juni 2013

Lite grönt........

Idag är det 7 grader här i Vemhån.
Det blåser och solen skiner,
Sommar????
Tänkte visa er lite som växer ändå....

    Min chokladmynta, älskar den verkligen.
Går att göra massor med den, tex. desserter och te,
dessutom är den vacker och titta på och har en 
svag doft av mintchoklad.
    Penseér

   Pelargoner tillhör favoriterna.

   I mitt växthus växer denna lilla vackra sak,
en minigurka.

Där ute växer det så det knackar trots vädret,
men ogräs växer väl oavsett väder....

Sen kommer här en lite rolig sak,
köpte en ny sort till min samling......
Väldigt dåligt kort eftersom jag inte ens
fick med hela namnet, men det fick gå ändå.

Framberry
En blandning av hallon och jorgubbe,
det blir spännande och se om vi får några
bär i sommar.
Som ni ser bor jag nog på fel ställe för att
vara intresserad av växter, men jag
gör så gott jag kan....

Ha en underbar dag allihopa!

Kramar Britta

3 kommentarer:

  1. Åå såå underbart du har det och det växer så det knakar ser jag...väldigt fint!!

    Ha det fortsatt gott och njut av sommaren
    Stor kram Lollo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Det växer inte så mycket här som hos en del andra....tyvärr men jag är glad för det lilla.
      Det är för kallt här i Härjedalen....inte så många dar sen det var nysnö på fjället.

      Kramar britta

      Radera
  2. Nämen fler som har dåligt väder idag!! Här är det så bra det nånsin varit nästan:) Ja men får va gla så länge det varar...ska bli sämre torsd fre...
    Oj så det växer hos dej! Skulle ju satt minigurka men blev ej av:( Ha det gott gumman min ♥ Gunilla

    SvaraRadera