onsdag 12 juni 2013

Sommar, sommar, sommar


Hundkex är vacker, tycker jag!
Så små fina blommor....

Igår var en härlig dag med sol,
trots att det var 7 grader och blåsigt 
på förmiddagen.
Eftermiddagen var varmare,
riktigt skön faktiskt.

Passade på att plocka in lite av sommaren.


 Tycker att det känns så härligt när man
kan plocka in sin första bukett med sommarblommor.
Man känner sig rik på något sätt och
det blir sommar på riktigt.

Nu ska jag bjuda er på ett smarrigt, somrigt recept:

SPRUDLANDE VATTENMELONSLUSH
4 port.

600-650 g vattenmelon (eller hälften jordgubbar)
3 msk pressad lime eller citronsaft
33 cl sockerdricka
8 isbitar

Till garnering: Färsk mynta

1. Skala vattenmelonen, dela den i bitar och ta 
bort kärnorna. Det ska bli 500 g rent kött.

2. Lägg melonbitarna i frysen minst en timme.

3. Mixa alla ingredienser. Häll upp i glas och
garnera med mynta.


Alldeles underbart god en varm sommardag!

Idag kommer mitt hjärta till sin farmor,
så här blir det mys på hög nivå.


Ha en fin dag allihopa!

Kramar Britta

3 kommentarer:

  1. Åh tack för fiint inlägg o tack för receptet..låter gott det.Nej måste tänka mej för nu;)) Du den rockringen har jag köpt på rusta...249:-...i våras...kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack då ska jag kolla om den finns kvar.
      Ha en fin kväll!
      Kram Britta

      Radera
  2. Kul att du tittar in hos mig, härlig blogg du har.
    Birgitta :-)

    SvaraRadera