torsdag 15 augusti 2013

God morgon alla sköna....

  Här skiner solen men det är bara 5 grader.
Och, vad säger man???
Hösten är här, eller?
Mysigt tycker ju jag, som sagt.

Igår kom vi hem efter några dar 
hos mormor och morfar.
Där vi blivit bortskämda med
god mat och uppassning hela tiden.

Jag fick dessutom en massa fina
presenter från alla håll....
Sååå mycket fint!
Inte så dumt att fylla 45 ändå...

Måste få visa en del som jag fick av min mamma,
en del som blev speciell i mitt hjärta.


 Den här "tjejen" som nog är ett självporträtt
ritade jag när jag var 4 år och den har nu
min älskade mamma ritat av och broderat
på en duk till mig.
Man gnäller över att man sparar på allt,
men i det här fallet är jag glad över att 
teckningen var sparad.
Tyckte verkligen om den!

Fick ju massor av fina saker....

En ny kaffekopp!
Lite dålig bild men den har klara
fina höstfärger.
Och hösten ni vet....är ju min favorit.
Älskar denna kopp som för övrigt 
Lena Linderholm gjort.

Och nu ska jag presentera
årets "gristavla".

Får varje år en ny gristavla
som min mor målar.
Det är en kul present tycker en "grissamlare".
Dom blir ju så personliga eftersom det
är hon som målar dom.
Pappa har också målat något år
och även mina barn mfl.
Men mammas tavla är återkommande
varje födelsedag.


Ha en fin dag allihopa!

Kramar Britta



4 kommentarer:

  1. Grattis i efterskott! så fina presenter du fått! själv portättet tyckte jag var en kul grej :=) ha en fin Torsdag< kram Jessica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du! Ja ,min mamma är en påhittig dam.....

      Radera
  2. Åh så fiina presenter du fått! Tycker också portträttet va jättefint,vilken kul present! Kramar till dej ♥ Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en överraskning. Mina barn har fått broderat efter sina teckningar men inte trodde jag väl att hon skulle ha kvar någon efter mig, är ju trots allt lite till åren nu......
      Kramar Britta

      Radera