måndag 12 augusti 2013

Herre guuuuud.......

vad det regnar......
Det bara vräker ner.
Lite höstväder faktiskt,
bara 11 grader..
Jag tycker ju som tur är att
det är rätt mysigt, men jag vet
att många vill ha sol och värme
ett litet tag till.
"Det är blött åt min lilla nasse"

Igår hade vi en heldag med våran
danska vänner.
Först var vi på gårdsauktion,
den tog nästan hela dagen och 
sedan avslutade vi kvällen här hos oss med
en god middag.
Till middagen drack vi...

(bild lånad på nätet)
Hade inte smakat
det förut men tog tillfället i akt
när vi hade fint främmande.
Mycket gott,
5 av 5 i betyg.
Hade en väldigt trevlig dag trots
regn och att jag gick hem tomhänt
från auktionen.

Nu måste jag bara få presentera min
CHOKLADMYNTA
Den är underbar!
 God som te, god i efterrätter osv.
Går även i sallader bara fantasin sätter gränser,
Älskar denna mynta och i sommar
har den mått gott och växt och frodats
så snart kan jag ta in den och torka
bladen till vinterförrådet av te.
Mmmm så gott!

Idag åker jag och Anton
till mormor och morfar 
i Storsjö och blir där några dagar.

Ni får har det så bra
så länge, och var rädda om varandra.

Kramar Britta






3 kommentarer:

  1. Jaa du Britta! Jag har nog hösten som lite favvo faktiskt,inte så stressad då heller...Det börjar varvas ner lite här o där.Även om jag gillar sommar också! Hoppas du får härliga dagar hos mor o far! Ska försöka ge mej ut på en promenad mellan alla telefonsamtal..♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vad glad jag blir att du tyckte om staketet. Sonen 13 år har slitit hårt och nu vankas belöning, något grafik kort till datorn.
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Ja, det går ju att mysa inne när det regnar.;-) Kram

    SvaraRadera