fredag 25 januari 2013

Äntligen fredag.....

Så säger eller tänker dom flesta
för då är det snart det helg och ledigt.

För min del börjar mitt jobb då.
Jobbar mest helger av eget val,
det funkar bäst för oss med barnen osv.
Kan ändå känna "äntligen fredag" för att
jag har ett jobb som jag tycker väldigt mycket om
Är väldigt tacksam för det !

Nu har barnen åkt på skolan och här sitter jag
och fundera på vad jag ska hitta på idag?
Är ju svinkallt även idag.....

 Ja, usch vad trist!
Man vill inte ens gå utanför dörren....

Men nu har jag tänt mitt ljus.....


och sitter och tänker på Anja Pärsson,
hon säger många kloka ord den kvinnan.....
En mening som har fastnat i mitt hjärta och min hjärna är:
Hur ska man kunna utvecklas om man inte ser sin egen sanning?
Det tål att tänkas på.....

Nu till något annat...

Anton och jag bakade bullar igår.
Det tillhör inte vanligheten men det var riktigt rolig.
Och goda blev dom också....

Nu blir det lite frukost för min del och kanske vågar jag
mig ut på en kort promenad, men det återstår
att se.....är ju sååååå  kallt!

Ha en fin fredag allihopa!

Kramar från Britta i ett kyligt Härjedalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar