måndag 7 januari 2013

Skolstart....

Jaha, då var jullovet över.......
Idag var det tänkt att den minsta skulle börja skolan,
men det går inte.
Han bara gråter och är alldeles ångestfylld....
VAD SKA JAG GÖRA???????
Dessutom hade han en jätteknöl på halsen när
han kom ner, så det blir nog ett besök på
Fjällhälsan idag.
Jag blir så ledsen när han mår så här dåligt
och det finns inget jag kan göra som
får honom att må bättre.
Önskar ibland att jag kunde lova honom att
han slapp gå på skolan.
Jag tvingar iväg honom nästan varje dag
och så ska det verkligen inte vara.
Vi har en bra skola, med bra personal
och ett bra stöd från skolan, men ngt fattas
för att det ska funka, VAD?

Nu ska jag torka mina tårar och
åter igen ringa skolan och jobb och säga
att vi inte kommer idag......

Kramar Britta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar