onsdag 22 maj 2013

Tranor och jordgubbsplant....

Oj så trött jag är idag!!!!
Jag brukar inte klaga men
inatt var jag inte glad.
Det var väldigt varmt i vårt sovrum 
så vi sov med fönstret öppet.
Gick bra en stund men sen,
Herre gud vilka röstresurser....

(bild lånad på nätet)
Trodde jag skulle bli galen,
den skrek och skrek och det
lät som den satt på fönsterbrädan.
Gick upp och stängde fönstret,
blev för varmt, öppnade fönstret i hopp
om att den lilla fågeln gjort natt..
men icke den fortsatte långt fram på morgonkvisten.
Den borde vara hes i halsen idag.
Så som ni förstår är jag lite trött idag.

Men det är bara att bita ihop för idag ska jag
fixa lite med min jordgubbsplantor.

Hoppas att skörden blir stor
i sommar.
Jordgubbar är ju så gott!

Sen ska jag göra citronlemonad
tillsammans med Anton.

Ha en fin dag allihopa!
Kramar Britta

1 kommentar:

  1. Ja de ska gudarna vete att dom kan skrika dessa fåglar...får tro att den flyttat sig tills du ska sova igen.
    Ha en fin dag/kramen

    SvaraRadera