fredag 31 maj 2013

Växtlighet och jobb.....

Ni visar så mycket fina blommor
och andra växter som står i full blom.
Och det är så vackert!
Jag berundrar alla vackra bilder och
inser ganska snabbt att jag bor på
fel plats för att vara trädgårdsintresserad.
Känns lite tråkigt, jag vill också kunna ha
olika blommor och andra blommor än penseér
och tagetes. Ja, nu gnäller jag lite.......
Penseér tycker jag om, ganska fina faktiskt
och enkla att sköta om.
Tagetes är inte mina favoriter!!!

Nu ska ni få se vad som växter, eller inte växer
i min trädgård. Här går det såååååååå sakta!

  
Min indiankrasse.
Den har iallafall kommit upp.
  
Mina ärtor.
Har precis tittat fram.


Och här är mitt äppelträd.....
Ja vad säger man?


Här är iallafall något som växer.....
OGRÄSET.
Man får vara glad för det lilla.....

Nu är det fredag igen och imorgon ska jag jobba.
Vi ska stå på http://www.storhogna.com/,
dom ska ha tjejhelg där.



Det ska bli jättekul!
Senare på kvällen blir det sommarbuffé
med underhållning.

Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig helg!

Kramar Britta

2 kommentarer:

  1. Det blommar nog snart ska du se. Jag tycker att allting är sent i år och vissa blommor kommer inte alls.
    Det är väl den långa tråkiga vintern kanske.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  2. Här kan man få det mesta att växa, trots fjällnära läge - bara man har intresse, vilket jag konstaterat att jag INTE har :)

    SvaraRadera