tisdag 6 november 2012

Borta bra men hemma bäst

Tänk så roligt det är att åka bort och bryta av vardagen lite.
Bara umgås  med goda vänner och må gott........

Men tänk så skönt det är att komma hem igen..............
Och hem kommer en gladare mamma, en gladare men fattigare fru och en
kvinna som uppskattar sitt hem ännu mera än när hon for.

Tror att det är nyttigt att se något annat och känna pulsen någon annanstans ibland.
 Menar nu inte att jag inte uppskattar mitt hem annars, det gör jag varje sekund,
men man blir bara så lycklig över det man faktiskt har.....när man varit utan det
några dagar. Då längtar jag verkligen hem......
Att vara borta några dagar får iallafall mig att tänka till lite....
Tänk vilken skatt jag besitter.
Är lycklig över känslan jag får när jag kommer hem.
Är lycklig över känslorna som svämmar över för mina barn, mitt barnbarn, min man
och alla andra jag har runt omkring mig som jag tycker så mycket om.

Kramar Britta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar