torsdag 8 november 2012

Onsdag och Torsdag

Onsdagen:
Säger stort grattis till våran älskade Madde som fyller år idag <3.
För egen del blev det jobb hela dagen.

Torsdagen:
Ett sjukt barn och ett som vägrar gå till skolan......känns inte som en bra start på dagen.
Den minsta som inte vill gå sliter så ont av skolan varje dag och jag vet inte vad jag ska göra.
Varje dag är en evig kamp och inombords gråter jag varje morgon som jag
jag måste jag iväg honom upp till skolbussen.
Önskar så att jag kunde säga till honom att han aldrig behövde gå mera......
Önskar att jag kunde trolla bort alla hjärnspöken och all oro så att han fick vara den goa
glada, spralliga kille  han faktiskt är,när han är i hemmets trygga vrå.

Nu sitter han instängd på sitt lekrum, gömmer och drömmer sig bort i tvspelets värld,
 vilket han oftast gör när livet är lite extra jobbigt och han får sitta där tills han känner
sig lugn och trygg. Då kommer han ut igen.


Skolbussen går.........tårar, förtvivlan, rädsla, panik, ångest,hjälplöshet, känslor som sliter sönder oss och ännu en dag när vi inte tog oss till skolan.............

Kramar Britta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar