fredag 16 november 2012

Fredag= Städdag

Idag är det alltså städdag i vårat hus.
Men varje gång är jag ensam, dom andra är på jobb och skola,
så då är det plötsligt bara MITT hus och all städning är min......
Idag är inget undantag men jag är inte på städhumör idag,
har värk i axlar,nacke och skuldra (min sjukdom Dystoni).

Tog reda på älgkött igår och då blir det såhär....

Nog med "gnäll"!

En härlig dag med -6 grader, tyvärr ingen snö, men dom lovade lite
tills i morgon, så vi håller tummarna.

Nu frukost ,sen städ....

Nu stundar helgen med ledighet för många,
för oss andra blir det jobb.

Ha en bra helg alla vänner.


Kramar Britta

4 kommentarer:

  1. Ja så är det oftast här också att gubben jobbar ju jämt nästan när jag är ledig! Hahaha,nu HAR vi ju inte större än 60 kvm här i lilla stugan ♥ Så det går bra,måste sticka lite nu också,drar i "stickfingrarna" Kram på dej britta o trevlig jobbhelg / Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt att det känns sådär "stickigt"!
      En trevlig helg till dig också.
      Kramar Britta

      Radera
  2. Idag blir det både pyssel och städdag här hemma... Men lilla fröken är lite smågrinig idag så vi får väll se hur de går med det.... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu luras du nog......,Farmors <3 är väl aldrig grinig??
      Kom du ihåg att boka bord till marknaden?
      Vad pysslar du nu?

      Hälsa sonen och hjärtat!
      Kramizar B

      Radera