måndag 5 november 2012

En riktigt bra helg!

FREDAG:

Åhhhhh, vilken mysig helg jag har haft.......
Klev upp vid 4 tiden på fredagsmorgon för att sedan ta flyget till Stockholm.
Trots en förkylning var jag på ett toppenhumör.
Min svägerska och jag var dom enda passagerarna på planet,
som kom från Torsby för att hämta oss, snacka om
Ladies Night redan från start.
Väl i Stockholm hade vi turen att få checka in på hotellet
redan på morgonen när vi kom.
Sen ut på stan för lite frukost och vänta in resten av gänget,
när våra vänner kommit blev det lite shopping.......
Jag hade bestämt träff med min fd svägerska som numera är en mycket god vän, en alldeles underbar
 människa som hjälp mig mycket.
Hon hade rensat sin gardebrob...och jag fick en alldeles ny, så fina kläder, Tack ,bästa vännen!
Sen blev vi bjudna på middag hemma hos henne...kyckling, sallad och kall sås, vin,
 till efterrätt en delad brie dekorerad med jordgubbar och honung emellan....
Gissa om det var gott????? Det var det!
Oj, glömde......köpte världens finaste skinnstövlar, är överlycklig över dessa.

LÖRDAG:
Ja så kom då dagen som vi väntat på...........


Startade dagen med en stadig frukost.
Sen ut och göra stan, jag shoppade ingenting men det gjorde dom andra.
På eftermiddagen gick vi tillbaka till hotellet för att fixa oss till kvällen.
Susanne fixade till både hår, klädsel och make up på tre av oss. vi blev väldigt snygga och nöjda.
Ett glas vin och sen in i taxin vidare till Friends Arena och Ladies Night.
Där blev det lite mingel med ett glas i handen, lite tävlingar och annat innan vi fick gå till bordet där maten serverades. Vi blev bjudna på:
Inbakad fläskfilé m baconlindad sparris och potatisbakelse. till efterrätt en chokladfondante m citrussås.
Tyvärr serverades det lite för lite mat och det tog lååååång tid men kvällen var ändå toppen.
Anders Timell och Hasse Bronten får 4 av 5 möjliga.
Andreas Johnson och Martin Stenmark får 5 av 5 möjliga.
Magnus Uggla får 6 av 5 möjliga.
Han var alldeles underbar!!!!! <3

Kvällen avslutades på "Lola", en del av Wallmans salonger.
Vi hade fått frikort dit men vilken flopp, åkte genast hem.
Tog ett glas vin på hotellet, satt och pratade med mina vänninor och somnade snällt vid 3-tiden.

SÖNDAG:
Lång och god frukost, lite shopping och hemresa var vad som stog på schemat idag.

Mycket nöjd med helgen och nu börjar vi spara till en ny resa nästa år igen!
Längtar redan!

Kramar Britta



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar