torsdag 15 november 2012

Vinter?

Nu vill jag ha snö och vinter........
Vill inte att vår advent och jul ska bli grågrön.
Önskar så varje morgon jag öppnar mina ögon att det ska vräka ner stora snöflingor,
men än så länge är det den grågröna färgen därute, för dagen iklädd lite frost.
Rätt tråkigt enligt mig.
Snart är det advent och idag ska jag faktiskt sätta upp lite julgardiner.....
Tokig, ja men jag har ett ganska stort hus och vi har julgardiner i alla fönster.
Inte nödvändigt men jag tycker att det är mysigt.
Älskar advent och tiden före jul, så mycket värme och mys hela tiden.
Det blir en speciell stämning på något vis tycker jag.
Tända ljus, glögg, adventskalender, paketinslagning, rim och sen har iallafall jag en sorts
inre mysbarometer som är vriden på full effekt just den här tiden.
Jag mår gott inombords bland adventsstakar, tomtar och pyssel.


Nu håller vi tummarna att det snart börjar snöa......

Kramar Britta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar